Oyun Terapisi

Oyun Terapisi çocukların ihtiyaçlarını veya problemlerini oyun ve oyuncaklar yardımıyla ifade etmelerine imkân tanınan psikoterapi yöntemidir.

Çocuklarda görülen sorunlara ve rahatsızlıklara büyük bir özenle yaklaşılması gerekmektedir. Bazı durumlarda çocuklarla ebeveynleri bile sağlıklı iletişim kuramayabilir.

Bu gibi durumlarda alanında Uzman Psikologlar tarafından yönetilecek Çocuk Terapisi seansları sayesinde çocuğun hikayesi tam olarak anlaşılabilir, kendisini rahatça ifade edebilen çocukta görülen problemler hızla ortadan kalkmaktadır.

Çocuğunuzun yaşadığı problemleri en rahat ifade edebileceği oyun ortamında uzman bir terapist tarafından kontrol edilmesi için Hemen Bize Ulaşarak randevu alabilirsiniz.

Oyun Terapisi Nedir?

Oyun ve oyuncaklar kullanılarak duygusal veya davranışsal bozukluklar görülen çocukların kendilerini ifade etmelerinin sağlandığı, bu sayede arzu edilen tedavinin yapılabildiği uygulamalara Oyun Terapisi adı verilir.

Çocuk Terapisi sayesinde çocuğa en doğal gelen ortamda, kendisini güvenli hissettiği alanda onunla doğru iletişim kurularak yaşadığı problemler ilaç kullanılmadan tedavi edilmektedir.

Oyun Terapisinin Önemi

Çocuklar ve yetişkinlere yapılan terapilerdeki en büyük farklılık çocukların duygularını rahatça ifade edebilmeleri için güven duydukları ve alışkın oldukları ortamda olmaları gerekmesidir. Bu nedenle yetişkinlere uygulanan terapi teknikleri çocuklarda başarılı olamaz.

Oyun Terapisi sayesinde öncelikle çocuğun kendisini en rahat ifade ettiği ortam şartları oluşturulur. Bu sayede yaşadığı duygu bozukluklarını ve sıkıntıları daha rahat ifade edebilen çocuğun tedavi edilmesi daha kolaylaşır.

Oyun Terapisi Hangi Durumlarda Kullanılır?

Çocukların yaşadıkları duygusal, düşüncesel ve davranışsal sorunları daha rahat ifade edebilmeleri için kullanılan Oyun Terapisinin en sık uygulandığı durumlar arasında;

• Yaşanan travma sonrası ortaya çıkabilen stres bozuklukları,
  • Anksiyete ve endişe problemleri,
  • Dikkat dağınıklığı ve odaklanma sorunları,
  • Aşırı hareketlilik, (Hiperaktivite)
  • Dürtüsellik problemleri,
  • Okuma bozuklukları,
  • İçe kapanıklılık ve anti sosyallik sorunları,
  • Depresyon ve güven eksikliği,
  • Sebebi bilinmeyen baş ve karın ağrıları,
  • Ailesi boşandığı için görülen adaptasyon sorunları,

gösterilebilir.

Oyun Terapisi Nasıl Uygulanır?

Oyun Terapisi bu alanda Uzman Psikologlar tarafından çocuklar için en uygun şartlarda uygulandığı takdirde oldukça hızlı ve etkili sonuçlar veren bir yöntemdir.

Oyun Terapisinin hangi teknikle kaç seans uygulanması gerektiğine uzman terapist tarafından yapılan ilk seans sonrası karar verilir. Bu uygulama 2 ila 12 yaş arasındaki duygusal ve davranışsal bozukluklar görülen tüm çocuklarda kullanılabilir.

Oyun Terapisi uygulamasının çocuğa uygulanması gereken seans sayısına;

• Çocuğun etkilendiği durum,
  • Çocuğun yaşadığı travmanın derecesi,
  • Çocuğun yaşı ve manevi yapısı,

göz önünde bulundurularak karar verilmektedir.

Oyun Terapisi bazı çocuklarda 6 ila 10 seans sonucunda %100 olumlu etkiler gösterirken, daha zorlu durumda olan çocuklarda 2 sene boyunca belirli aralıklarla tedavinin sürdürülmesi gerekebilir.

Oyun Terapisi Türleri

Oyun Terapisi tedaviye ihtiyaç duyan çocukların durumu göz önünde bulundurularak birçok farklı teknikle uygulanabilir. Tedaviyi uzmanın yönlendirdiği ve uzmanın yönlendirmediği Oyun Terapisi olarak 2 ana sınıfta konumlayabiliriz.

Daha detaylı sınıflandırmak gerekirse çocuklarda ihtiyaca göre kullanılan Oyun Terapisi türleri arasında;

• Çocuk Merkezli Oyun Terapisi,
  • Deneyimsel Oyun Terapisi,
  • Filial Oyun Terapisi,
  • Gelişimsel Oyun Terapisi,
  • Psikanalitik Oyun Terapisi,
  • Kum ve Kukla Oyun Terapisi,

belirtilebilir.

Oyun Terapisi Faydaları

Oyun Terapisi uzman psikolog eşliğinde yapıldığı takdirde çocuğun duygusal ve davranışsal gelişimine pek çok katkısı bulunan bir tedavi yöntemidir.

Oyun Terapisinin faydaları arasında;

• Çocuğun duygu ve düşüncelerini daha iyi tanımlayabilmesi,
  • Çocuğun ihtiyaçlarını daha sağlıklı ifade edebilmesi,
  • Çocukların problem çözme yeteneklerinin geliştirilmesi,
  • Çocuklarda görülen sorunlu davranışların iyileştirilmesi,